براساس اخبار ایرنا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر میدهد که زهرا بهروزآذر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات وزیران به موضوع خشونت علیه زنان اشاره کرده و آن را مشکلی جدی و ناراحتکننده برشمرد. وی گفت: هر واقعهای از خشونت علیه زنان بسیار ناراحتکننده است و با توجه به بالا بودن تعداد این حوادث، دولت چهاردهم به شکل جدی پیگیر مسئله خشونت نسبت به زنان خواهد بود.
معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده افزود: کلیات لایحه مرتبط با خشونت علیه زنان در مجلس تایید شده و این لایحه طی ۵ جلسه در کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.
بهروزآذر ادامه داد: هفته گذشته ما جلسهای را با اعضای فراکسیون زنان برگزار کردیم و امیدواریم که از طریق تعامل با مجلس بتوانیم این مسئله را با جدیت به نتیجه برسانیم.
وی ادامه داد: در این لایحه به دنبال جرمانگاری و تشدید مجازاتها هستیم و امیدواریم با همکاری مجلس، این اقدامات محقق شود. البته میدانیم که بخشی از این موضوع به مسائل فرهنگی مربوط میشود؛ اما تصویب این لایحه در مجلس میتواند که به نهادینه شدن فرهنگ لازم در خانوادهها و جامعه کمک شایانی نماید.
233233