نادیا زکالوند: چنانچه روزی به فرودگاه هیلتون‌هد واقع در ساوانا ایالت جورجیا در آمریکا بروید، نظر خود را بر باند فرود جلب کنید. در این مکان، دو قبر قدیمی از یک زوج که سال‌ها پیش جان خود را از دست داده‌اند، مشاهده خواهید کرد.

این دو در زیر آسفالت باند شماره ۱۰ و در حاشیه فرودگاه آرامیده‌اند: کاترین و ریچارد داتسون به همراه دو نفر از اعضای خانواده‌شان. اما دلیل دفن آن‌ها در این نقطه چیست؟

جواب این سوال بسیار ساده است. بیش از ۱۴۰ سال از فوت این زوج می‌گذرد، در حالی که فرودگاه هیلتون‌هد در سال ۱۹۶۰، یعنی ۶۵ سال قبل افتتاح شده است.

در واقع، خانواده داتسون در زمینی که حالا به فرودگاه تبدیل شده، ساکن بودند. خانم و آقای داتسون، پنج دهه را در کنار یکدیگر گذراندند و پس از مرگ در قبرستان خانوادگی‌شان که شامل حدود ۱۰۰ قبر بود، دفن شدند.

سال‌ها پس از پایان جنگ جهانی دوم، نیاز ارتش آمریکا به فرودگاه در ساوانا و همچنین تمایل مسئولان شهری به معرفی بهتر این منطقه، منجر به تصمیم‌گیری برای احداث فرودگاه در آنجا شد. بهترین گزینه برای توسعه فرودگاه، جایی بود که مزرعه داتسون و قبرستان خانوادگی نیز قرار داشتند.

با وجود این، اکثر مردگان این آرامگاه به مکان دیگری منتقل شدند، اما نسل‌های بعدی خانم و آقای داتسون مخالف جابه‌جایی آن‌ها بودند و بر این باور بودند که با این کار، آرامش کسانی که سال‌ها برای این مزرعه زحمت کشیده‌اند، مختل خواهد شد.

ماجرای جالب وجود دو قبر در باند فرود یک فرودگاه/ عکس

به همین خاطر، مسئولان تصمیم به عدم جابه‌جایی این زوج و همچنین دو نفر از اقوام‌شان به نام‌های دنیل هیوستون و جان داتسون گرفتند. امروزه، هزاران مسافر هر روز از کنار آن‌ها عبور کرده و داستان آن‌ها را می‌شنوند.

منبع:

ladbible

اشتراک‌گذاری »