طبق گزارش صحت خبر، صادق ضیاییان اعلام کرد: تغییرات دما در هفته جاری به صورت ملموسی در هوا مشاهده نخواهد شد و انتظار می‌رود که سرمای کنونی حاکم بر پایتخت و دیگر نقاط کشور تا اوایل هفته ادامه یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در صبح روز دوشنبه سیزدهم اسفند، کاهش نسبی دما را تجربه خواهیم کرد و پس از این دوره، تغییرات جزئی در افزایش دما رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتظار نداشته باشیم که در یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روز آینده، سیستم جدیدی که به سرما دامن بزند، مشاهده شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بیان کرد: دمای هوا در هفته اخیر در بیشتر مناطق کشور پایین‌تر از میانگین بلند مدت بود و پیش‌بینی می‌شود که روند دما در هفته آینده نیز به این صورت باشد. این دما نسبت به میانگین ۳۰ سال گذشته کاهش خواهد داشت و سرمای هوا تا دوشنبه به صورت نسبی در سطح کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

ضیاییان تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بارش‌ها تا پایان فصل زمستان در وضعیت نرمال قرار خواهند داشت که این به معنای برابری با میانگین بلند مدت است، اما این مسئله به آن معنا نیست که بارش‌ها بتوانند کمبودهای پیشین را جبران نمایند و عدم توازن منابع آبی همچنان ادامه دارد.

۲۳۳۲۳۳

اشتراک‌گذاری »