طبق گزارش صحت خبر، صبح امروز (۱۱ اسفند ۱۴۰۳) تعدادی از ایستگاههای مترو در تهران به دلیل ترافیک جمعیت و تأخیر در آمدن قطارها، مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کردند.
شهروندان به خبرنگار فارس گفتند که از ساعت ۷ صبح، تراکم جمعیت در ایستگاه شادمان روندی غیرقابل تحمل داشت و در نهایت بعد از چند دقیقه توقف، بلندگو اعلام کرد که به دلیل نقص فنی، قطار قادر به حرکت نیست.
یکی از مسافران نیز اظهار داشت: «در چهارراه ولیعصر، وضعیت غیرقابل تحمل است و جمعیت در راهروها محبوس شده است.» بر اساس مشاهدات میدانی مترو سواران، امروز در ایستگاههای تئاتر شهر، میدان ولیعصر و میدان جهاد، توقفهای طولانیمدت و نارضایتی شدید مردم رخ داد.
علاوه بر این، مسافران در مسیر ایستگاه کلاهدوز به ارم سبز تاکید کردند که از ایستگاه ابنسینا به بعد، هر ایستگاه تقریباً ۵ دقیقه توقف میکند و بعد با هجوم بسیاری از جمعیت به حرکت در میآید.
هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در این خصوص به فارس گفت: ایستگاه تئاتر شهر همیشه شلوغ است و در روزهای پایانی سال، این شلوغی تشدید میشود، اما تا الآن اختلالی اعلام نشده است.
او همچنین افزود: در صورت بروز نقص فنی، مسافران از قطار خارج میشوند و قطار بعدی از آنها پذیرایی خواهد کرد.
زند ادامه داد: روزانه ۲۲۰۰ حرکت داریم و اگر فقط یک درصد نقص فنی رخ دهد، به معنای این است که ۲۲ قطار از سرویس خارج خواهند شد. او همچنین تاکید کرد: ناوگان فرسوده و ازدحام مسافر در شبهای پایان سال از جمله دلایل اصلی ایجاد این شلوغی در مترو هستند.
وی در پایان گفت: تمامی تیم در تلاشند تا مسافران با آرامش و امنیت به مقصد برسند.
۴۷۲۳۶