طبق گزارش صحت خبر، در سال ۱۳۰۹ یک مکان در شمال میدان تجریش تهران برای ایجاد باغ و پارک تعیین شد.
به نقل از اطلاعات آنلاین، در دهه ۱۳۳۰ مسئولین آن زمان تصمیم به ساخت یک بیمارستان در این ناحیه گرفتند. این بیمارستان در سال ۱۳۴۰ با نام بیمارستان رضا پهلوی -شهدای تجریش- به بهرهبرداری رسید. روزنامه اطلاعات در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۳۳ گزارشی از مراسم کلنگزنی این پروژه را منتشر کرد. شما میتوانید این گزارش را مطالعه کنید و همچنین عکسی از مراسم کلنگزنی و میدان تجریش را در اوایل قرن گذشته هجری مشاهده نمایید.

۲۳۳۲۱۷