نادیا زکالوند: در رویداد امسال زشت‌ترین ماهی جهان که در نیوزیلند برگزار شد، حباب‌ماهی با کسب ۳۰۰ رای بیشتر از ماهی «رافی نارنجی»، به عنوان برنده انتخاب شد.

این مسابقه با هدف حفظ گونه‌های آبی بومی در نیوزیلند برگزار می‌شود و در آن، بالغ بر ۵۵۸۳ نفر به مشارکت و رأی‌گیری پرداخته‌اند.

حباب‌ماهی

در زمان اعلام ماهی برنده، مجری این مسابقه با بیان اینکه «ما به عنوان نیوزیلندی‌ها، از پیروزی‌های مکرر سایر ماهی‌ها خسته شده بودیم. حباب‌ماهی به آرامی در عمق اقیانوس نشسته و با دهان باز منتظر ورود حلزون یا جانوری از نرم‌تنان به درون دهانش است تا آن را بخورد. به نظر می‌رسد که این ماهی با ظاهر زشت، در حال آزار و اذیت بوده و حال زمان آن رسیده که این ماهی زشت نیز توجهات را جلب کند.» سخن گفت.

مسابقه زشت‌ترین حیوان جهان ۲۰۲۵ در نیوزیلند/ برنده: حباب‌ماهی/ عکس
رافی نارنجی

لازم به ذکر است که انجمن محافظت از حیات وحش زشت بریتانیا، در سال ۲۰۱۳، عنوان زشت‌ترین حیوان سال را به حباب‌ماهی اعطا کرده بود.

در میان دیگر ماهی‌های حاضر در این رویداد، می‌توان به مارماهی باله‌بلند، ماهی تن، کوسه‌نهنگ، اسب‌دریایی شکم‌بزرگ، کوسه سفید بزرگ، مکنده‌ماهی و مکنده‌ماهی کیسه‌دار اشاره کرد.

منبع:

upi

اشتراک‌گذاری »