به نقل از صحت خبر، سید احمد علوی، که ریاست کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران را بر عهده دارد، در سیصد و هجدهمین نشست صحن شورا از یک موفقیت قابل توجه در زمینه دیپلماسی شهری خبر داد. وی اذعان داشت: در میان اخبار منتشر شده در هفته گذشته، یک رویداد ارزشمند به طور نسبی کم‌تر مورد توجه قرار گرفت که اهمیت آن اقتضا می‌کند که در این مقطع زمانی بررسی شود. این خبر مهم به میزبانی نخستین مجمع جهانی گردشگری شهری توسط تهران مربوط می‌شود.
پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران در مطلبی نوشت: علوی تصریح کرد: از زمانیکه شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد به عضویت رسمی سازمان جهانی گردشگری درآمد، شهرداری تهران در همکاری با وزارت میراث فرهنگی، پیشنهاد برگزاری این اجلاس جهانی را به سازمان ارائه داد. پس از پیگیری‌های مداوم و برگزاری چندین جلسه، پیشنهاد مذکور از طریق وزارت میراث به سازمان جهانی گردشگری ارجاع شد و سرانجام در هفته گذشته، یک تفاهم‌نامه با حضور آقای دکتر حجازی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، امضا گردید که میزبانی این نشست مهم به تهران واگذار شد.
علوی گفت: این مجمع در تاریخ‌های سوم و چهارم تیرماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد؛ نکته حائز اهمیت در این رویداد، حضور وزیران گردشگری و شهرداران کشورهای عضو مجمع جهانی گردشگری در تهران است. این اولین بار است که چنین اجلاسی با موضوع «گردشگری شهری» برگزار می‌گردد.
وی هم‌چنین تصریح کرد: بدون شک، انتخاب تهران به عنوان نخستین میزبان این مجمع، نشانگر ارزیابی‌های تخصصی و مطالعات عمیق سازمان جهانی گردشگری درباره ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری پایتخت جمهوری اسلامی ایران است. این مسئله افتخاری بزرگ برای شهر تهران و مدیریت شهری محسوب می‌شود و در عین حال، مسئولیتی سنگین را برای استفاده هوشمندانه از این فرصت نادر به همراه دارد.
او با ابراز خوشحالی از میزبانی این رویداد در تهران اظهار داشت: این موفقیت باید زنگ خطری باشد برای تمامی ما در مدیریت شهری، وزارت میراث فرهنگی و فعالان صنعت گردشگری که ببینیم دیگر کشورها چگونه ظرفیت‌های ما را مشاهده می‌کنند و ما چقدر برای معرفی و بهبود این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این فرصت باید به عنوان فرصتی برای تحول واقعی در گردشگری شهری مورد استفاده قرار گیرد و فقط به یک اجلاس محدود نشود.
وی در پایان از زحمات شهردار محترم تهران، مسوولان وزارت میراث فرهنگی و به ویژه آقای دکتر حجازی به خاطر تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی در رسیدن به این میزبانی ارزشمند، به‌صورت صمیمانه قدردانی کرد.

۲۳۳۲۱۷

اشتراک‌گذاری »