طبق گزارش خبرگزاری صحت خبر استان کرمان، روح‌الله مطهری، مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از تلاش آتش‌نشانان در آزاد کردن انگشتان یک پسربچه ۱۸ ماهه که در بین تیغه‌های چرخ گوشت گرفتار شده بود، خبر داد.

وی افزود: این حادثه غم‌انگیز زمانی رخ داد که پسربچه دو ساله به دلیل پرخطر بودن، دست خود را در چرخ گوشت قرار داد که منجر به گیر کردن دست او در این دستگاه شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: آتش‌نشانان به سرعت به بیمارستان «شهید باهنر» در کرمان منتقل شدند و عملیات نجات دست کودک را با کمک تجهیزات پیشرفته و تحت نظارت پزشکان متخصص آغاز کردند. آن‌ها با دقت تمام، بدنه فلزی چرخ گوشت را برش زده و بدون ایجاد آسیب بیشتر، موفق به رهاسازی انگشتان پسربچه از تیغه‌های دستگاه شدند.

مطهری همچنین بیان کرد: پس از برش و جداسازی قطعات فلزی چرخ گوشت، آتش‌نشانان به خارج کردن دست و انگشتان این کودک از تیغه و ورودی چرخ گوشت پرداختند.

وی در پایان به شهروندان و به ویژه والدین کرمانی توصیه کرد که هرگز در حضور فرزندان خود از چرخ گوشت استفاده نکنند و پس از هر بار استفاده، برق دستگاه را از پریز جدا کرده و آن را از دسترس بچه‌ها دور نگه‌دارند.

46

اشتراک‌گذاری »