طبق گزارشات رسیده، سید سجاد رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت، در مورد انفجار رخ داده در بخشی از اسکله شهید رجایی بندرعباس بیان کرد: در حال حاضر در مرکز کنترل عملیات بحران (EOC) قرار دارم و به‌طور مداوم شرایط حادثه و هماهنگی‌های ضروری برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و متوفیان را مورد بررسی قرار می‌دهم.

براساس اخبار منتشر شده توسط مهر، او ادامه داد: از دقایق اولیه‌ای که حادثه اعلام شد، دستورات و توصیه‌های الزامی به دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و شیراز صادر گردید و اقدامات امدادی به سرعت آغاز شده است. امیدواریم تا حد ممکن، تعداد جان‌باختگان و مصدومان این حادثه کاهش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت آماده‌باش مراکز درمانی توضیح داد: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مراکز درمانی در استان‌های هرمزگان، شیراز و کرمان به صورت کامل آماده برای پذیرش مجروحان هستند. همچنین، برخی از مراکز درمانی در تهران نیز به حالت آماده‌باش درآمدند تا در صورت نیاز، قادر به پذیرش مصدومان حادثه باشند.

شایان ذکر است که دقایقی پیش جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، جهت ارزیابی میدانی و مدیریت عملیات امدادرسانی، عازم بندرعباس شد.

۲۳۳۲۱۷

اشتراک‌گذاری »