به نقل از صحت خبر، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به همکاری مشترک با ستاد مدیریت سوخت کشور، از لغو جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای افرادی که هنوز نسبت به دریافت این بیمهنامه اقدام نکردهاند، خبر داد.
طبق گزارشی از ایلنا، رئیس پلیس راهور فراجا توضیح داد: بهمنظور تسهیل روند دریافت بیمه شخص ثالث و ارتقاء رفاه شهروندان، درخواست کردم که جریمه دیرکرد بیمهنامه برای کسانی که هنوز این بیمهنامه را نگرفتند، بخشیده شود. رئیس کل بیمه مرکزی با این درخواست موافقت کرده و اعلام نمود که برای اجرایی شدن این تصمیم، از وزارت اقتصاد مجوز لازم را دریافت خواهد کرد.
سردار حسینی همچنین بیان داشت: بر اساس قوانین موجود، از ابتدای اردیبهشتماه، تمامی خودروها و موتورسیکلتهایی که بدون بیمهنامه شخص ثالث هستند، یک دوره یکماهه تا ابتدای خردادماه خواهند داشت تا نسبت به اخذ این بیمهنامه اقدام کنند.
وی تأکید کرد: از ابتدای خردادماه، طبق این طرح، کارت سوخت تمام وسایل نقلیهای که از بیمه شخص ثالث برخوردار نیستند، اعم از خودرو و موتورسیکلت، غیرفعال خواهد شد.
رئیس پلیس راهور فراجا به ادامه موضوع پرداخت و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاهها و نهادها موظف به رعایت بیمهنامه شخص ثالث بهعنوان یک الزامات اولیه در ارائه خدمات به خودروها هستند. این طرح بهمنظور افزایش ایمنی در جادهها و حفظ حقوق آسیبدیدگان حوادث رانندگی اجرایی میشود.
در انتها، وی از مردم خواست که در مدت تعیینشده برای دریافت بیمهنامه شخص ثالث اقدام کنند تا از مشکلات قانونی و از دست دادن سهمیه سوخت جلوگیری شود.
۲۳۳۲۳۶