به نقل از صحت خبر، سید احمد علوی به شرایط نامناسب معیشتی کارکنان شهرداری اشاره کرده و گفت: مدت چهار سال است که وعده تأمین مسکن برای پرسنل شهرداری ارائه شده، اما هنوز هیچ اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.
علوی تاکید کرد: “وقتی ما از حل مسکن پرسنل صحبت میکنیم، این مسکن کجاست؟”
وی از ارسال لایحه جدید به شورا بدون دستیابی به نتایج ملموس انتقاد کرده و افزود: این میزان تأخیر در عمل به وعدهها پس از چهار سال، موجه نیست.
علوی خاطرنشان ساخت: مشکلات کارکنان با شعار و حرف حل نمیشود، بلکه نیاز به اقدامات واقعی و مؤثر دارد.
عضو شورا در مورد کاهش ساعت اضافهکاری پرسنل گفته است: این تصمیم در چنین وضعیت تورمی، فشار بیشتری بر کارکنان تحمیل کرده و به معیشت آنها آسیب میزند.
وی خواستار پاسخگویی فوری شهرداری درباره وضعیت حقوق، رفاهیات و مسکن پرسنل در یکی دو هفته آینده شد.
علوی افزود: زمانی گفته میشد که بعد از وزارت نفت، شهرداری بیشترین حقوق را پرداخت میکند. اما در دو دوره اخیر، وضعیت بهبود نیافته و با گذشت زمان، رفاهیات کمتر شده است. توقف بسته خرسندساز نیز از نکات حائز اهمیت است؛ زیرا هرچقدر رفاهیات و حقوق کارکنان افزایش یابد، آن در انگیزه کارمندان تأثیر مثبت خواهد داشت و در صورت ناکافی بودن حقوق، کارکنان ناچار خواهند شد به شغل دوم فکر کنند.
وی اظهار داشت که شهرداری باید به این موضوع پاسخگو باشد و گفت: محدودیت در ساعت اضافهکاری واقعاً موضوع عجیبی است؛ ما از سقف ۱۲۰ ساعت به ۹۰ و ۸۰ ساعت کاهش یافتهایم تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم. این پایین نگه داشتن ساعات کاری به هیچ وجه شایسته مدیریت و کارکنان نیست و باید پاسخ مناسب برای آن ارائه شود.
۲۳۳۲۱۷