طبق اطلاعات به دست آمده، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، اظهار داشت: شرایط کنونی به هیچ عنوان قابل قیاس با وضعیت ۱۰ یا ۱۵ ساعت پیش نیست. به ویژه در نیمه شب، ارتفاع دود به چندین ده متر رسید و اوضاع به هیچ وجه خوب نبود، اما اکنون با فداکاری آتشنشانان وضعیت تحت کنترل قرار گرفته است.
به نقل از مهر، وی ادامه داد: با این حال، به دلیل انبوهی از کانتینرهای روی هم چیده شده، لازم است که این کانتینرها را جدا کنیم تا بتوانیم به محتوای آنها دسترسی یابیم.
ملکی همچنین افزود: در این مجموعه، انواع پارچه، مواد پلاستیکی، قطعات یدکی و کپسولهای گاز وجود دارد. در یک فضای بسته مانند کانتینر، با افزایش دما، احتمال بروز انفجار وجود دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین، شنیدن صداهای انفجار و تخریب و سقوط آوار از ارتفاع، به هیچ وجه پدیده عجیبی نیست و این مسائل به وقوع میپیوندد.
۲۳۳۲۱۷