“`html

فرزانه فراهانی: حادثه غم‌انگیز انفجار در اسکله شهید رجائی بندر عباس در تاریخ شنبه ششم اردیبهشت ماه، موجب مجروحیت تعداد زیادی از هموطنان شد و متأسفانه چندین نفر نیز جان خود را از دست دادند؛ در این میان، برخی از افراد هنوز مفقود هستند و اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست.

اکبر تاجیکی، برادر فرد مفقود شده «اسماعیل تاجیکی» به خبرنگاران گفت که فیلمی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد اسماعیل پس از انفجار زنده بوده و به مجروحین حادثه یاری رسانده است.

او اشاره کرد: برادرم اسماعیل سال ۱۳۷۵ متولد شده و در اسکله شهید رجائی بندر عباس مشغول به کار بود.

برادر مفقود شده بیان کرد: اسماعیل متأهل بوده و همسرش در حال حاضر باردار است.

اکبر تاجیکی توضیح داد: روز حادثه برادرم در محل کارش در اسکله بود و فیلمی موجود است که نشان می‌دهد بعد از انفجار به کمک مجروحان می‌شتابد و در حال حاضر گم شده است.

او ادامه داد: به تمامی مکان‌ها مراجعه کردم؛ هلال‌احمر، آتش‌نشانی، استانداری؛ و هیچ کدام پاسخی به ما نمی‌دهند و می‌گویند که ما هم خبری نداریم.

تاجیکی اضافه کرد: ۲۰ نفر پیدا شده‌اند؛ همه آن‌ها استخوان‌های خالی هستند؛ همه سوخته‌اند و از ما خواسته‌اند که به پزشکی قانونی مراجعه کنیم تا از مادرم تست DNA بگیرند و بررسی کنند.

او تصریح کرد: اکنون، به همراه مادرم به پزشکی قانونی آمده‌ام تا تست DNA انجام دهیم و شاید از میان بقایای استخوان‌های باقی‌مانده از برخی اجساد بتوانیم شناسایی کنیم.

اکبر همچنین اظهار داشت: در فیلم مشخص است که برادرش اسماعیل در حال حمل یک مجروح با شخص دیگری است و بعد از آن دیگر هیچ خبری از او نیست.

برادر مفقود شده در بندر شهید رجائی بیان کرد: کارمندان حاضر در زمان حادثه و پس از آن می‌گویند که برادرش را سالم دیده و او بیماران را به آمبولانس منتقل می‌کرده و حالا دیگر از او خبری نیست.

او خاطرنشان کرد: در زمان وقوع حادثه، من در شرکتی نزدیک به اسکله شهید رجائی بودم؛ دقایقی پس از انفجار به اسماعیل تلفن زدم و گوشی‌اش در دسترس نبود.

اکبر تاجیکی ادامه داد: مسئولان در پاسخ به پیگیری ما می‌گویند: «هیچ چیز مشخص نیست، هر کسی که زنده است را ما آورده‌ایم و آن‌هایی که نیستند هم خدا رحمتشان کند.»

او بیان کرد: قسمتی از فیلم که مربوط به برادرم است، نزدیک به خروجی است و فاصله زیادی از محل انفجار دارد.

او گفت: اسماعیل و چهار نفر دیگر که یکی از آن‌ها برادر همسرش و دیگر همکارانش بودند، در زمان حادثه با هم بودند؛ برادر خانم اسماعیل و یکی از دوستانش حالا سالم هستند، در حالی که از سه نفر دیگر خبری نیست و گوشی‌های آنان نیز در دسترس نیست.

برادر کارمند مفقود شده بندر شهید رجائی می‌گوید: ۲۰ نفر را پیدا کرده‌اند؛ همه استخوان خالی‌اند؛ همه سوخته‌اند و به ما گفته‌اند که به پزشکی قانونی بیاییم تا تست DNA از مادرم بگیرند و آزمایش کنند.

او توضیح داد: در آن منطقه هنوز دودهای ناشی از انفجار برقرار است و هیچ‌کس جرأت نمی‌کند به آنجا برود.

برادر مفقود شده در بندر شهید رجائی بیان کرد: اگر این فیلم را نمی‌دیدم، امیدی برای زنده بودن برادرم نداشتم، اما حالا که فیلم را دیده‌ام و متوجه شدم که اسماعیل در حال کمک است، پیگیر او هستم و نمی‌دانم باید چکار کنم.

۴۷۴۷

“`

اشتراک‌گذاری »