به گزارش صحت خبر،پرونده مرگ مرد میانسالی که اوایل خرداد سال ۱۴۰۲ در جریان آتشسوزی خانهاش در جنوب غرب تهران جان باخته بود، پس از ۳ سال با اعلام نظر قطعی کارشناسان آتشنشانی مبنی بر عمدی بودن حریق، وارد مرحله جنایی شد.
رکنا در خبری نوشت:بر اساس اطلاعات موجود در پرونده، ساکنان محل پس از مشاهده دود و شعلههای آتش، موضوع را به پلیس و آتشنشانی اطلاع دادند. نیروهای امدادی پس از مهار آتش، جسد صاحبخانه را داخل ساختمان پیدا کردند. بررسیهای اولیه نشان داد وی بر اثر دودگرفتگی جان باخته و آثار سوختگی نیز روی بدنش وجود داشته است.
در تحقیقات اولیه، با توجه به شرایط صحنه، فرضیه وقوع آتشسوزی اتفاقی و مرگ ناشی از دودگرفتگی مطرح شد، اما بررسیهای تخصصی کارشناسان آتشنشانی و آزمایشهای فنی در ادامه، این فرضیه را رد کرد. کارشناسان اعلام کردند منشأ حریق طبیعی نبوده و آتشسوزی بهصورت عمدی ایجاد شده است.
همزمان با ادامه تحقیقات، مأموران دریافتند خانه مقتول محل رفتوآمد برخی افراد سابقهدار بوده و اختلافات مالی، کاری و خانوادگی نیز در اطراف این پرونده وجود داشته است. در طول ۳ سال گذشته، ۱۰ نفر بهعنوان مظنون شناسایی و مورد تحقیق قرار گرفتند، اما به دلیل نبود ادله کافی، همگی آزاد شدند.
در تازهترین مرحله رسیدگی، رد پای مردی میانسال، سابقهدار و از آشنایان مقتول در پرونده پررنگ شد. به گفته برخی شاهدان، این فرد پیش از حادثه چندین بار با مقتول درگیر شده بود و شواهد به دست آمده نشان میدهد او آخرین فردی بوده که پیش از وقوع آتشسوزی از خانه خارج شده است.
این مظنون که چند روز پیش بازداشت شده، مدعی است هنگام وقوع حادثه در تهران حضور نداشته و در کمپ ترک اعتیاد و سپس نزد خانوادهاش در شهرستان بوده است، اما بررسیهای پلیس با این ادعا همخوانی ندارد.
در حال حاضر این متهم با دستور مقام قضایی در بازداشت به سر میبرد و تحقیقات برای روشن شدن انگیزه آتشسوزی و نقش احتمالی وی در این جنایت همچنان ادامه دارد.
۲۳۳۲۱۷