ستار همدانی،درباره حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ با سه تساوی و سه امتیاز اظهار داشت: خودکرده را تدبیر نیست.نباید شرایط طوری پیش می‌رفت که کارمان به اما و اگر کشیده شود. درست است که برای تیم ملی یکسری حواشی وجود داشت، ولی ما زمانی نتوانستیم صعود کنیم که بر نیوزیلند غلبه نکردیم. نیوزیلند ضعیف‌ترین تیم جام جهانی بود. 

 قلعه‌نویی بر چه اساسی گفت جام ۴۸ تیمی سخت‌تر از ۳۲ تیمی است؟

وی افزود: متاسفانه امیر قلعه‌نویی صحبت‌هایی پیش از جام جهانی انجام داد که درست نبود. او گفته بود جام جهانی ۴۸ تیمی سخت‌تر از ۳۲ تیمی است. با چه محاسباتی این صحبت را کرده بود؟ کسی مخالف باشد می‌گوید با حب و بغض حرف می‌زنند، چه حب و بغضی؟ مردم آگاه به همه چیز هستند. چرا چنین مصاحبه‌هایی انجام می‌دهید؟ این حرف‌ها را زدید که کار کوچک را بزرگ جلوه دهید. به این فکر می‌کردید که اگر در جام جهانی ۴۸ تیمی صعود کردیم بگویید کار بزرگی کرده‌اید!

 صحبت‌های قلعه‌نویی بازی با افکار عمومی است

پیشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد از اظهارات امیر قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: این سوال را پاسخ بدهند؛ آیا بازی با آلمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه سخت بود یا دیدار با مصر؟ آقایان چطور گفتند سخت‌ترین بازی تاریخ جام جهانی برای ایران دیدار با مصر است؟ این صحبت‌ها بازی با افکار عمومی بود. هزاران مورد از صحبت‌های قلعه‌نویی وجود دارد که قابل بحث است. قلعه‌نویی بعد از بازی با مصر گفت خدا سر ناسازگاری با ما داشت، چطور وقتی علیرضا بیرانوند از سه قدمی دروازه ایران توپ را بیرون کشید، خدا سر ناسازگاری نداشت؟ چرا نمی‌گویند خدا کمک کرد و آبروی‌مان را خرید؟ مردم از ما جلوتر هستند و همه چیز را می‌فهمند.

این همه اتفاق بد یعنی یک جای کارمان ایراد دارد

همدانی ادامه داد: چرا باید منتظر سه بازی دیگر می‌شدیم تا صعود کنیم؟ وقتی مهدی طارمی پنالتی خراب می‌کند یا در بازی با بلژیک و مصر آفساید ما را میلی‌متری می‌گیرند و تمام اتفاقات سه بازی دیگر به ضرر ما می‌شود، اینها نشانه‌ای نیست که یک جایی از کارمان ایراد دارد؟ الجزایر و اتریش تا دقیقه ۹۰ مساوی بودند و به یکباره دو گل در وقت‌های اضافه رد و بدل می‌شود. ازبکستان با یک گل از کنگو جلو بود و سه گل می‌خورد. غنا در حالت نرمال نباید از کرواسی می‌باخت، ولی نتیجه را واگذار کرد.

 حرف‌های منسوخ شده نزنید

وی تصریح کرد: بعد از حذف ایران، یکسری‌ها گفتند کارلوس کی‌روش دوست نداشت ایران به مرحله بعد برود یا الجزایر و اتریش تبانی کرده بودند. این حرف‌ها دِمُده و منسوخ شده است. چرا اشتباهات‌مان را نمی‌پذیریم؟

زور دارد بگویند از ضعیف‌ترین گروه بالا نیامدیم؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان بار دیگر به انتقاد از صحبت‌های مطرح شده از سوی قلعه‌نویی پرداخت و گفت: من شاگرد قلعه‌نویی هستم و او رئیس ماست، اما نباید اینطوری حرف بزند و به موضوعات بپردازد. چه اشکالی دارد بگوییم موفق نبودیم و نتوانستیم صعود کنیم؟ آیا زور دارد که بگوییم از ضعیف‌ترین گروه بالا نیامدیم؟ 

 شاکله فدراسیون و کادرفنی ایراد دارد

همدانی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم در جام جهانی از جوان‌ها استفاده شود، ولی این کار را نکردند؟ جام جهانی ۲۰۲۶ چه خروجی برای جام ملت‌های آسیا داشت؟ آیا افتخار ما این بوده که به نیوزیلند نباختیم؟ ما در سخت‌ترین گروه جام جهانی ۲۰۱۸ که با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه بودیم، ۴ امتیاز گرفتیم. به عنوان یک ایرانی صحبت می‌کنم، یک جای کارمان ایراد دارد و به لحاظ فنی هم نتوانستیم پیشرفت کنیم. ما در شاکله فدراسیون فوتبال و کادرفنی ایرادهای زیادی داریم. آندرانیک تیموریان و رحمان رضایی جزو بزرگان فوتبال ایران بوده‌اند ولی استراتژی حضورشان چه چیزی بود؟ 

 قایدی چه زمانی باید بازی می‌کرد؟

وی با اشاره به عدم صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی گفت: برای صعود نیاز به پیش مقدمه است، آیا مقدمه‌ خوبی داشتیم؟ آیا حق مهدی قایدی و امیرمحسین محمودی‌ها نبود در این جام بازی کنند؟ اگر قرار بود قایدی بازی نکند، پس چه زمانی قرار است بازی کند؟

بیشتر بخوانید: شجاعت نداشتیم، نه شانس؛ پای خدا را وسط نکشید!

اشتراک‌گذاری »