به گزارش خبرگزاری صحت خبر، در حالی که احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در اوایل مردادماه از انجام پرداخت مابهالتفاوت حقوق فروردینماه بازنشستگان تأمین اجتماعی تا پایان این ماه خبر داده بود، تا امروز سازمان تأمین اجتماعی هیچ اطلاعیه رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.
طبق گزارش اقتصادآنلاین، مبلغ معوقه برای هر بازنشسته در حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان برآورد شده است. این اعداد قبلاً توسط تعدادی از فعالان عرصه کارگری مانند محمدحسن موسیوند، دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان، تأیید گردیده است.
با این وجود، تجارب گذشته در ماههای اردیبهشت، خرداد و تیر که به سرانجام نرسید، موجب شده تا تعدادی از بازنشستگان به وعده واریز معوقات در مردادماه با شک و تردید نگاه کنند.
از سوی دیگر، علی دهقانکیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران، به مشکلات انباشته بازنشستگان اشاره کرده و از عدم پرداخت مطالبات مربوط به بیمه تکمیلی نیز خبر داده است. او همچنین به کسری شدید منابع سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرده و تأکید نموده که بخش قابل توجهی از بازنشستگان حتی قادر به تأمین نیمی از هزینههای سبد معیشتی خود نیستند.
با وجود وعدهها برای واریز معوقات در مردادماه، همچنان ابهامات زیادی در خصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان وجود دارد؛ این ابهامات به نظر میرسد بدون انجام اقدامات سریع از سوی دولت و مجلس، همچنان به یک دغدغه جدی برای این قشر تبدیل خواهند شد.
۲۲۳۲۲۵