طبق گزارش خبرگزاری صحت خبر، ابوالفضل ابوترابی، یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس دوازدهم، در مورد دلایل ظاهری که منجر به برجستهسازی فعالسازی مکانیسم ماشه توسط کشورهای اروپایی شده، بیان کرد: ایالات متحده به طور یکجانبه از توافق هستهای (برجام) خارج شد و کشورهای اروپایی هیچیک از تعهدات خود را به درستی اجرا نکردند. به همین خاطر، توافقی وجود ندارد که اروپا بخواهد به آن عمل کند.
به گزارش خانه ملت، این نماینده مجلس دوازدهم در ادامه افزود: غربیها به دنبال این بودند که با مطرح نمودن موضوع برجام از وقوع حمله نظامی جلوگیری کنند، اما در عمل شاهد بودیم که آمریکاییها به تاسیسات هستهای ایران تجاوز کردند و این امر نشاندهندهی این است که هیچ ابزاری برای فشاردادن باقی نمانده است.
ابوترابی تأکید کرد که دشمنان غربی فقط به دنبال سوءاستفاده ابزاری از مکانیسم ماشه برای ایجاد فشار روانی بر مردم هستند. وی تصریح کرد: در حال حاضر تحریمهای متعددی از سوی آمریکا اعمال میشود و کشورهای اروپایی نیز در این زمینه با ایالات متحده همکاری دارند، به این معنا که هیچ عرصهای بدون تحریم یا محدودیت باقی نمانده است.
نماینده نجفآباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان و افراد تأثیرگذار جامعه بیان کرد: افرادی که در سیاستهای کلان تاثیر دارند باید مراقب باشند که با تحلیلها و نظرات نادرست خود، نگرانی خانوادهها را افزایش ندهند؛ زیرا اینگونه رفتارها به نوعی بازی در زمین دشمن محسوب میشود.
ابوترابی همچنین یادآور شد: لازم به ذکر است که فعالسازی مکانیسم ماشه هیچگونه پایه حقوقی ندارد و کشورهای اروپایی نمیتوانند از این موضوع علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند.
۲۹۲۲۱