به نقل از خبرگزاری صحت خبر، مدیر مرکز بهداشت شماره پنج مشهد اعلام کرد: مادری ۲۳ ساله در مشهد در دومین زایمان خود ۶ قلو به دنیا آورد که یکی از این نوزادان پیش از تولد فوت کرده بود.
بر اساس اطلاعات تسنیم، محمدمهدی ایزدپناه گفت: این مادر باردار تحت مراقبتهای ویژه سیستم بهداشت و درمان قرار داشت و صبح روز گذشته (۲۱ بهمن) در هفته ۲۶ بارداری به بیمارستان ام البنین (س) منتقل و زایمان او به روش سزارین انجام شد که در این عمل، پنج قلو زنده و یک قل فوت شده به دنیا آمد.
وی ادامه داد: این مادر به محض آگاهی از بارداری، در مرکز خدمات جامع سلامت کمیل ثبتنام کرده و در طول دوران بارداری به دلیل شرایط خاص خود، از خدمات مراقبتی بهداشتی و درمانی مختلف شامل ویزیت پزشک، مراقبتهای مامایی و پرستاری، خدمات آزمایشگاهی پایه، و تغذیه در منزل بهرهمند شد.
مدیر مرکز بهداشت شماره پنج مشهد توضیح داد: علاوه بر ویزیت و مراقبتهای هفتگی و ماهیانه از این مادر، نهادهای حمایتی اقدام به اهدای بستههای معیشتی و پرداخت هزینههای درمانی مانند سونوگرافی نمودند تا دوران بارداری ایشان بدون دغدغه طی شود.
دکتر ایزدپناه همچنین اشاره کرد: حمایتهای مربوط به حوزه بهداشت تا حداقل ۴۰ روز بعد از زایمان ادامه خواهد داشت و مراقبتهای معمول از مادر و نوزادان شامل واکسیناسیون، نمونهگیری از کف پای نوزاد، اندازهگیری قد و وزن، و آموزشهای لازم صورت خواهد گرفت.
او بیان کرد: در حال حاضر نوزادان در سلامت کامل تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند و حال مادر نیز رضایتبخش است.
۲۷۲۷