طبق گزارش صحت خبر، معاون دانشجویی دانشگاه تهران به حادثه منجر به قتل دانشجو توسط سارقان زورگیر واکنش نشان داد.
ایلنا در گزارشی اعلام کرد: پلیس پایتخت با انتشار تصاویری از حمله سارقان زورگیر به دانشجوی دانشگاه تهران بیان کرد: در حین سرقت کوله پشتی دانشجوی جوان هنگام مراجعه به خوابگاه در منطقه امیرآباد، سارقین او را با چاقو مورد حمله قرار دادند.
علیحسین رضایان، معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره این حادثه تلخ اظهار داشت: ما واقعاً نگران و متأثر هستیم، این رویداد دردناک شب گذشته به وقوع پیوست و کادر درمان تا صبح کوشش کردند تا جان دانشجو را نجات دهند. از آن جایی که دانشجوی عزیز ما اهل خراسان جنوبی بود، برای حفظ حال روحی خانواده محترم ایشان، تلاش کردیم تا آخرین لحظهای که امیدی هست، ماجرای آن به خبر و موضوع داغ رسانهها تبدیل نشود. اما باید بگویم که این حادثه در درب پشتی کوی دانشگاه رخ نداده است؛ بلکه در کنار خیابان و تقاطع کوچه جنت با آل احمد، مستقیماً در مقابل دانشگاه تربیت مدرس و نزدیک به ایستگاه اتوبوس اتفاق افتاده است. فوراً اورژانس در جریان قرار گرفت و خبر این واقعیت را یکی از کارمندان داروخانهای که در محل بود به اورژانس تهران اعلام کرد و اورژانس نیز بلافاصله دانشجو را به بیمارستان شریعتی منتقل کرد.
او در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان پیشتر درخواست افزایش امنیت در این منطقه را از مسئولان دانشگاه مطرح کرده بودند یا خیر، گفت: بله، دانشجویان از زمانی که من به عنوان معاون دانشجویی شروع به کار کردم، یعنی چهار ماه پیش، این موضوع را با ما در میان گذاشتند و خواستار افزایش امنیت در خیابانهای پشتی و برخی خیابانهای اطراف برای خود و خودروهایشان بودند.
رضایان با اشاره به مکاتبات انجام شده برای ارتقای امنیت منطقه تصریح کرد: طی چهار ماه گذشته که من در این سمت بودهام، همکاران در امور خوابگاهها مکاتباتی انجام دادهاند و این پیگیریها صورت گرفته است. ما نیز به طور مداوم این موضوع را پیگیری کردهایم. از طرف دیگر، نیروی انتظامی اخیراً تعداد گشتهای خود را افزایش داده بود، اما با این حال، متأسفانه وقوع چنین حادثهای که نباید رخ میداد، حیف است.
معاون دانشجویی همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای انتظامی در تیرماه چند جلسه با بخش حراست داشته و نگرانیهای دانشگاهی را دریافت کردهاند و به درخواست دانشجویان برای استقرار کیوسک نیروی انتظامی در این منطقه اشاره کرد و گفت: نمیدانم که دوستان نیروی انتظامی در این مورد چه نظری دارند و چه اقدامی را مفید میدانند، اما در نهایت ما نیز بخشی از جامعه شهری هستیم. امیرآباد، که محلهای در مرکز تهران است، شامل ادارات بسیاری میباشد و همچنین شرکت خوابگاههای زیادی، از جمله خوابگاههای دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران در اینجا واقع شده است.
او همچنین یادآور شد که شب پنجشنبه ۲۵ بهمن در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه تهران حاضر و با دانشجویان صحبت کرده است و بیان کرد: بچهها توقع و انتظاراتی از دانشگاه و خوابگاه خود دارند، با این حال، برخی از این توقعات به حوزه اختیارات ما تعلق ندارد. حراست مسئول ایجاد امنیت در داخل خوابگاهها و دانشکدهها است و در خارج از آنها، حراست نمیتواند دخالت کند.
معاون دانشجویی با تأکید بر اینکه خواستههای دانشجویان برای افزایش امنیت کاملاً درست است، بیان نمود: من به عنوان یک مسئول این حق را به تمامی دانشجویان میدهم و به آنها گفتم که حق با شماست، پرسشی که وجود دارد این است که چه تضمینی وجود دارد که این حادثه برای دانشجوی دیگری در آینده اتفاق نیفتد.
او درباره نصب دوربین در مسیرها برای افزایش ایمنی خاطرنشان کرد: همچنین موضوع روشنایی در خیابانها و تأمین نور در کوچهها، به ویژه در مسیرهای منتهی به خوابگاهها، از سوی دانشجویان مطرح شده است و به آنها گفتیم که باید این موارد را از شهرداری، اداره برق و … پیگیری کنیم و بعضی از مسئولیتها خارج از اختیارات دانشگاه است.
رضایان با تأکید بر اینکه خواستههای دانشجویان کاملاً مشروع است، افزود: حادثهای که به وقوع پیوسته، برای خانواده آن دانشجو و همچنین خانواده دانشگاه تهران بسیار دشوار بوده و جامعه را نیز متأثر ساخته است. امیدواریم هرگز دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم و با همکاری و تلاش، جلوی وقوع چنین اتفاقاتی را بگیریم.
۲۳۳۲۱۷