بر اساس گزارش صحت خبر، توسلی بیان کرد: از سال ۴۷ تا ۵۷ با یک مهندس مشاور همکاری داشتم، که این همکاری شامل پروژههای شهری میشد و به همین خاطر بهطور طبیعی با شهرداری تهران ارتباط برقرار کردم. در این دوران با آقای دکتر نیکپی دیدارهایی داشتم. او در آن مقطع زمانی به عنوان یک مدیر مؤثر در توسعه مدیریت تهران شناخته میشد. دکتر نیکپی با نهادهای امنیتی در ارتباط بود، اما از جنبهی اخلاقی بسیار پایبند بود.
من هرگز چیزی از ایشان نشنیدم که از نظر اخلاقی یا مالی خلاف اصول مدیریت شهری باشد. در یکی از ملاقاتهای حضوری، ایشان به من گفتند که با ساواک گفتگو کرده و از آنها خواستهاند که دلیل محدودیت مهندس بازرگان را توضیح دهند. او از نظر اجتماعی و کارشناسی دارای توانمندیهای انسانی بسیاری بود و با اینکه منتخب شاه به شمار میرفت و در سیستم حاکمیتی آن زمان فعالیت میکرد، نظرات و مواضع خاص خود را داشت. متأسفانه، ایشان در شرایطی غیرموجه به اعدام محکوم شدند.
۲۳۳۲۳۳