طبق گزارشات منتشر شده، حسین سیمایی، وزیر علوم، اعلام کرد که در راستای یادبود امیر محمد خالقی عزیز، مدرسهای احداث خواهیم کرد تا همیشه یاد او در ذهن دانشگاهیان و عاشقان علم باقی بماند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در بخشی از سخنان خود تأکید کرد که این یادبود به پاس موفقیت دانشجویی که همواره الگوی رفتار و روشنگر راه همنسلانش بود، و همچنین به خاطر ناعدالتیهای آموزشی خواهد بود.
خبرگزاری ایرنا در گزارشی نوشت: وزیر علوم پیشتر در مراسم گرامیداشت امیر محمد خالقی، دانشجوی دانشگاه تهران، که در مسجد این دانشگاه برگزار شد، از نصب یادمانی به نام او در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران خبر داد و افزود که به درخواست والدین این دانشجو، مدرسهای به نام وی در روستا یا هر محل مناسبی که پیشنهاد شود، تأسیس خواهد شد و دانشگاه تهران مسئولیت این پروژه را بر عهده خواهد گرفت.
امیر محمد خالقی، دانشجوی رشته مدیریت در دانشگاه تهران، در شب چهارشنبه ۲۴ بهمنماه به هنگام بازگشت به خوابگاه، توسط سارقان مسلح به شدت مجروح شد و در روز پنجشنبه جان باخت.
۲۳۳۲۱۷