بر اساس گزارشات صحت خبر، پس از انتشار تصاویری که نشان‌دهنده تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدرسه ابتدایی ملاباقری واقع در شهرستان ملکان آذربایجان شرقی بود، فرد متخلف به مراجع اداری مربوطه معرفی گردید.

بر طبق خبر رکنا، در این تصاویر که به نظر می‌رسد با گوشی موبایل یکی از معلمان از طریق پنجره کلاس در طبقه دوم ضبط شده‌اند، زنی که به احتمال زیاد ناظم یا معاون مدرسه است، چندین دانش‌آموز را در حیاط به صف می‌کند و با تکه‌ای شیلنگ به کف دست پسران ضربه می‌زند، سپس به آنها اجازه می‌دهد که به کلاس‌های خود بروند.

این نوع رفتار هرچند ممکن است درد جسمی نداشته باشد (با توجه به چهره اولین دانش‌آموز می‌توان نتیجه گرفت که درد هم وجود دارد) اما موجب تحقیر و آزار روحی بچه‌ها می‌شود و بر سلامت روانی آنها تأثیر منفی می‌گذارد. تأثیری که می‌تواند در آینده آنها بسیار تعیین‌کننده باشد.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده ۷۷ آئین‌نامه انضباطی مدارس، «هر گونه تنبیه شامل توهین، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی به عنوان تنبیه ممنوع است».

رحیمی، مدیر آموزش و پرورش ملکان، در ارتباط با این وضعیت گفت: ساعاتی پس از انتشار این تصاویر، گروهی از بازرسان و حراست به مدرسه مراجعه کرده و اقدام به بررسی‌های لازم کردند.

وی اضافه کرد: در این بازدید از دانش‌آموزان تنبیه شده دلجویی صورت گرفته و افراد متخلف به هیئت تخلفات اداری ارجاع داده شدند.

به همین ترتیب، شورای مدرسه نیز تشکیل شد و جوانب این حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

۲۳۳۲۱۷

اشتراک‌گذاری »