بر اساس گزارشات خبرگزاری صحت خبر، مجید اسدی، وکیل مرحومه منصوره قدیری جاوید، خبرنگار نامدار ایرنا، در روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اظهار داشت: امروز پرونده قتل منصوره قدیری جاوید در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک از دادگستری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از ایرنا، وی اعلام کرد که جو حاکم در جلسه دادرسی به نفع اولیای دم مقتول منصوره قدیری جاوید بود و همچنین مادر مقتول خواستار اشد مجازات و قصاص شد.

اسدی ادامه داد: در این جلسه دادگاه، نماینده دادستان نیز مبادرت به قرائت کیفرخواست کرد و همسر مرحومه نیز به اتهام قتل در جایگاه متهم قرار گرفت و به طرز ناشی و بی‌ادبانه مادر مقتول را تهدید کرد که اگر درخواست قصاص داشته باشد، فرزندش را نیز خواهد کشت. وی حتی با قاضی نیز با لحنی بسیار بی‌احترامی برخورد کرد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: تمام تلاش متهم به قتل خانم قدیری جاوید بر این بود که خود را مجنون معرفی کند و با رفتارهای قلدرمابانه و الفاظ بی‌ادبانه، سعی در فریب دادگاه داشت.

اسدی بیان کرد: تمامی رفتارها و حرکات متهم به قتل خانم جاوید به عمد طراحی شده و تلاشی برای انحراف پرونده است و او سعی دارد خود را به عنوان فردی غیرعاقل نشان دهد.

او اضافه کرد: وکیل متهم نیز در این جلسه از قاضی خواسته است تا پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شود و کل نمایش وکیل متهم بر این است که وی مجنون است و رفتارهای او خارج از اراده او است. اما، طبق گفته‌های متهم در مرحله بازپرسی، او به آگاهی از منصرف شدن از قتل پسر خود اشاره کرده و کسی که منصرف می‌شود، قطعاً دارای اختیار است و به علاوه، در قبل از وقوع جرم برنامه‌ریزی داشته و شواهد و مدارک پرونده نشان می‌دهند که او به‌طور کامل آگاهانه عمل کرده است.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: نماینده دادستان نیز از کیفرخواست دفاع کرد و همانطور که در کیفرخواست بازپرس ذکر شده، متهم شخصی زیرک و باهوش است و به خوبی می‌داند چگونه باید رفتار کند.

قتل بانوی ۵۲ ساله با ضربات چاقو و دمبل توسط همسرش در روز یکشنبه ۲۰ آبان اعلام شد؛ وی «منصوره قدیری‌جاوید» بود، خبرنگار و محقق ایرنا و بنا به اعترافات همسر این خانم، دلیل وقوع این جنایت مشاجره خانوادگی عنوان شده است.

2727

اشتراک‌گذاری »