به نقل از خبرگزاری صحت خبر، روزنامه ایران اعلام کرد:
در ابتدای سال گذشته و پس از بروز یک درگیری خونین در یک خیابان جنوب تهران، نیروهای پلیس به صحنه حادثه اعزام شدند.
تحقیقات اولیه نشان داد که یک راننده کوییک با دو عابر پیاده دچار نزاع شده است و در این درگیری دو جوان با چاقو آسیب دیدهاند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند، اما یکی از آنها جانش را از دست داد.
دوست مقتول پس از دریافت کمکهای اولیه به مأموران پلیس گفت: «ما در حال عبور از خیابان بودیم که راننده یک خودروی کوییک که همراه او یک زن جوان بود، ناگهان توقف کرد و با ما درگیر شد و به سمت ما چاقو کشید.»
با اطلاعاتی که دوست مقتول در اختیار پلیس قرار داد، شناسایی شد که خودرو متعلق به یک پسر ۲۹ ساله به نام خسرو است که پس از حادثه به محلی نامعلوم فرار کرده است. چهار ماه بعد، نیروهای پلیس موفق به شناسایی و دستگیری خسرو در زنجان شدند، اما او در بازجوییها مدعی شد برای دفاع از جان خود و دختر مورد علاقهاش ناچار به ورود به درگیری شده است.
تحقیقات پرونده به پایان رسید و برای بررسی به شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد.
در جریان محاکمه چه اتفاقی افتاد؟
در آغاز جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند.
سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: «در روز حادثه، من و نامزدم با خودرو از خیابانی عبور میکردیم که ناگهان متوجه شدیم مقتول و دوستش راه را مسدود کردهاند. وقتی از آنها خواستم که کنار بروند، به یکباره شروع به فحاشی کردند و با چوب و سنگ به شیشههای خودرویم حمله کردند. میخواستم از ماشین پیاده شوم که نامزدم مانع شد. اما آن دو نفر دست برنمیداشتند، به ناچار در را باز کردم و به سمت آنها رفتم که ناگهان مقتول چاقویی از جیبش بیرون آورد و به من حمله کرد. من چاقو را از او گرفتم، اما آنها با آجر به سرم ضربهای زدند و من برای دفاع از خود و نامزدم چاقو را به هوا چرخاندم تا آنها بترسند که ناگهان چاقو به سینه مقتول برخورد کرد. سپس به دلیل ترس از صحنه فرار کردم و سوار ماشین شدم. اکنون از این حادثه احساس پشیمانی میکنم و از اولیای دم درخواست میکنم که من را ببخشند.
در پایان جلسه، قضات بر مبنای شواهد و مستندات پرونده، دفاع مشروع متهم را مورد قبول قرار دادند و او را به پرداخت دیه و ۳ سال حبس محکوم کردند.
۲۷۳۰۲