به نقل از خبرگزاری صحت خبر، روزنامه خراسان در مطلبی اعلام کرد؛
پس از دستگیری آخرین متهم فراری در پرونده نزاع مرگبار اتباع افغانستانی که بر سر یک دختر در بولوار توس مشهد به وقوع پیوست، روز گذشته شش مظنون این پرونده جنایی مقابل دوربین قوه قضائیه قرار گرفتند تا صحنه ترسناک قتل جوان ایرانی را دوباره به تصویر بکشند.
در آغاز بازسازی صحنه قتل که سرهنگ ولی نجفی(رئیس دایره قتل عمد آگاهی) نیز در آن حاضر بود، سرهنگ محمد مرادی (افسر پرونده) ابتدا به تشریح خلاصهای از ماجرای جنایی و چگونگی دستگیری متهمان فراری پرداخت. پس از آن، هر یک از متهمان در حالی که با دستور قاضی «وحید خاکشور» ابزارهای نمادین قمه، چاقو و چماق را در دست داشتند، اتهامهای مربوط به خود را شنیدند و قاضی تاکید کرد تا حقیقت ماجرا را بیان کنند چون اظهارات آنان در مراحل بعدی دادرسی به عنوان مدرک قانونی به کار خواهد رفت، لذا ثبت اعترافات عاملان این نزاع خطرناک کلید خورد.
طبق گزارش روزنامه خراسان، اگرچه متهمان هر یک به تفصیل در مورد نقش خود در این نزاع مخوف صحبت کردند و مقام قضایی نیز با دقت به اعترافات آنان گوش فرا داد، اما بررسی نهایی نشان داد که نزاع اتباع خارجی به خاطر دختری بوده است که مدتی پس از این جنایت در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد! در همین راستا، با اعترافات متهمان در مقابل قاضی شعبه ۲۵۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد معلوم گردید که دختر ۱۵ ساله با جوانی به نام «رامین» در ارتباط بوده و در این بوج، پسر دیگری به نام «امیر»، فیلمی ناپسند به «رامین» در فضای مجازی ارسال کرده و ادعا کرده بود که آنها مشروبات الکلی را نوشیدهاند! این موضوع به تنش و درگیری خیابانی انجامید و قرار درگیری خونین در توس ۶۵ گذاشته شد.
پس از مدت کوتاهی، جوانی به نام «رضا» به همراه یکی از دوستانش با یک موتورسیکلت به محل قرار دعوا رسیدند، در حالیکه دو مهاجم موتورسوار دیگر نیز وارد خیابان توس ۶۵ شده بودند. در این لحظه، پژوسواران هم به ابتدای خیابان نجف ۲ رسیدند و ناگهان تیغههای سلاح سرد در تاریکی شب به نمایش درآمد و «رضا-ن» بر اثر ضربات کشنده سلاح سرد جان باخت. به علاوه، یکی دیگر از موتورسواران نیز به شدت مجروح شد.

شایان ذکر است که هر یک از متهمان پس از وقوع حادثه به سوی نقاط مختلف فرار کردند و برخی از آنها به شهرهای دیگر گریختند، اما بلافاصله با تلاشهای کارآگاهان ماهر پلیس آگاهی مشهد، تعدادی از عاملان این نزاع مرگبار در حوالی زبرخان از توابع نیشابور بازداشت شدند و آخرین متهم فراری نیز در دهه اول اسفند بر اساس دستورات قضایی ویژه توسط پلیس دستگیر شد. به همین ترتیب، متهم ۱۶ ساله افغانستانی که در این واقعه نقش برجستهای داشت، در مواجهه با اتهام قتل گفت: همه مرا با لقب «میرو» میشناسند. روز اتفاق (بیست و سوم دی گذشته) وقتی به محل درگیری رسیدیم، ناگهان رضا (مقتول) شمشیری از زیر زین موتورسیکلت بیرون کشید و به سوی من و نوید (یکی از دیگر متهمان) حملهور شد؛ در این لحظه نوید با چوب دستی شمشیر او را به زمین انداخت و من بلافاصله چاقویی به پهلوی «رضا» زدم، در حالی که رامین نیز به سمت دوست رضا (ابوالفضل) رفته و او را روی موتورسیکلت مجروح کرد. از این رو، هنگامی که «رامین» به نوبت بر روی رضا تسلط پیدا کرد و او را از روی زمین بلند کرد، من هم دومتین ضربه به پهلوی او زدم و از محل حادثه فرار کردم.

بر اساس گزارش روزنامه خراسان، در بازسازی صحنه جنایت، «نوید» نیز به نقش خود در این نزاع اعتراف کرد و گفت: من زمانی که شمشیر رضا را به زمین انداختم، او به کمرش رفت تا چاقوش را بیرون بیاورد و در این حال، من شمشیر را از زمین برداشتم و با آن به سرش ضربه زدم تا به روی زمین بیفتد …
این گزارش همچنین اشاره دارد که پس از بازسازی صحنه جنایت توسط دیگر متهمان، قاضی خاکشور دستور داد تا آنها به زندان منتقل شوند تا این پرونده جنایی مراحل بعدی دادرسی را پشت سر بگذارد.
2727