بر اساس گزارش صحت خبر، مهران زینلیان امروز در روز سهشنبه اعلام کرد: فعالیت این نیروگاه به حالت معمول خود و استفاده از سوخت گاز بازگشته است.
به نقل از ایرنا، وی همچنین تاکید کرد: امسال با ارائه شرایط واقعی استان در مقیاس ملی و ایستادگی در برابر استفاده از سوخت مازوت در اصفهان، این موضوع به شدت تحت تأکید مقامات عالیرتبه کشور قرار گرفت، ضمن اینکه رئیس سازمان محیط زیست کشور در مصاحبههای متعدد، اصفهان را از سوخت مازوت مستثنی کرد.
زینلیان توضیح داد: متاسفانه با وجود اقدامات انجامشده، پس از وقوع حملات تروریستی در نقاط مختلف کشور که مشکلات جدی در تأمین گاز ایجاد کرد، و همچنین سرمای شدید در برخی مناطق، به ناچار با دستور ملی، به صورت موقت استفاده از مازوت در نیروگاه شهید منتظری آغاز گردید.
او ادامه داد: اکنون با بهبود شرایط کشور و پس از پیگیریهای مکرر در سطح ملی و تأمین گاز نیروگاه، از امروز ۲۹ اسفندماه، استفاده از مازوت در نیروگاه شهید منتظری پایان یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با واگذاری مدیریت سوخت به استان و با توجه به اقدامات انجامشده جهت اجرای مصوبات مقابله با آلودگی هوا و انتقال صنایع آلاینده از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان، پس از ۱۶ سال، شاهد کاهش غلظت آلایندهها و هوای پاک در این استان خواهیم بود.
استفاده از مازوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان از اوایل اسفند و بر مبنای تصمیمات ملی آغاز شد.
نیروگاه شهید محمد منتظری که در شمال غرب اصفهان واقع شده، دارای هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی است که مجموعاً ظرفیت تولید یک هزار و ۶۰۰ مگاوات در ساعت را داراست.
استان اصفهان تقریباً ۹ درصد از برق شبکه سراسری را تأمین میکند و نیروگاههای آن در ارائه برق مطمئن و پایدار به کشور نقش کلیدی ایفا میکنند.
۲۳۳۲۱۷