بر اساس گزارش صحت خبر، احد وظیفه، که ریاست مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: امسال یکی از بدترین سال‌ها برای ذخایر آب پشت سدهای کشور به شمار می‌آید، چرا که میزان نیاز آبی به طور قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و وضعیت در تهران به شدت نگران‌کننده است. در این راستا، موضوعاتی نظیر انتقال پایتخت مطرح شده‌اند. هنگامی که سرانه آب به ۱۱۰۰ مترمکعب برسد، از آن نقطه وارد دوره تنش آبی خواهیم شد و در صورت کاهش آن به ۵۰۰ مترمکعب، وضعیت به بحران خواهد رسید.

طبق گزارش مهر، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی در سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: استان‌های هرمزگان، تهران، خراسان رضوی و اصفهان با کمبود بارش شدید و خشکسالی مواجه هستند.

وظیفه در پاسخ به این سوال که آیا بارش‌های اخیر قادر به جبران کمبود آب خواهد بود، عنوان کرد: در خوش‌بینانه‌ترین سناریو، ما در سال آبی جاری که تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت، به وضعیت نرمال بارش خواهیم رسید، اما باید توجه داشت که پس از پایان اردیبهشت‌ماه، بارندگی در بیشتر مناطق کشور متوقف خواهد شد. در حال حاضر، کشور به طور میانگین ۳۵ درصد کمتر از میزان نرمال بارش دریافت کرده است.

اشتراک‌گذاری »