طبق گزارش صحت خبر، امیر علی اکبری، که قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان محسوب می‌شود و یکی از مشهورترین فایترهای ورزش‌های ترکیبی هنرهای رزمی ایران است، این روزها در بین کاربران فضای مجازی دوباره خبرساز شده است.

خبرگزاری فارس در گزارش خود آورده است: علی اکبری اخیراً با انتشار تصاویر جدیدی از توله شیر معروفش، جنجالی دیگر در فضای مجازی به وجود آورده است. در این تصویر مشاهده می‌شود که «لئو» شیر محبوب او طی این مدت رشد قابل توجهی داشته و به همین خاطر، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از افزوده شدن تخلفات جدید امیر علی اکبری درباره نگهداری یک قلاده شیر به پرونده قضایی‌اش خبر داده است. اما علی اکبری به سرعت اعلام کرد که توله شیر را به سازمان محیط زیست تحویل می‌دهد. در ادامه به گفت‌وگوی علی اکبری درباره توله شیر می‌پردازیم:

توله شیر را به عنوان هدیه دریافت کرده‌ام

مدتی است که رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد یک توله شیر که شما صاحب آن بودید، بحث می‌کنند. آیا این حاشیه‌ها به پایان رسیده‌اند؟

مدتی پیش یکی از دوستانم یک توله شیر را به عنوان هدیه به من داد. تقریباً کمتر از یک سال کلیه‌اش را نگهداری کرده و در نهایت آن را به سازمان محیط زیست سپردم.

این شیر از کدام کشور به ایران منتقل شده بود؟

توله شیر آفریقایی بوده و از کشور پاکستان به بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان آورده شده و سپس به تهران انتقال یافته بود تا به دست من برسد. البته دوستم آن را به عنوان هدیه به من ارائه کرد.

*شیر به باغ‌وحش پارک ارم منتقل شد

آیا نهایتاً شیر را به محیط زیست تحویل دادید؟

بله، به دنبال شرایطی که در فضای مجازی به وجود آمد، مسئولان محیط زیست از من خواستند که توله شیر را به آن‌ها تحویل دهم. با وجود علاقه‌ای که به «لئو» (اسم توله شیر) داشتم، در نهایت مجبور شدم که آن را به مسئولان تحویل دهم. بعد از اینکه شیر را تسلیم کردم، آن‌ها در روزهای آخر سال ۱۴۰۳ «لئو» را به باغ‌وحش پارک ارم منتقل کردند. قرار است هر هفته یک بار، در روزهای جمعه، به پارک ارم بروم و از نزدیک با لئو دیدار کنم.

به نظر می‌رسد سازمان محیط زیست از شما شکایت کرده است. آیا واقعاً از غیرقانونی بودن نگهداری توله شیر مطلع نبودید؟

نه، واقعاً هیچ اطلاعی نداشتم. البته «لئو» خطری نداشت و اهلی شده بود. او مثل یک بچه در کنار خانواده ما زندگی می‌کرد و حتی وقتی صدا و سیما برنامه‌های حیات وحش را پخش می‌کرد، با اشتیاق تلویزیون را تماشا می‌کرد (با خنده). در دوران کودکی، صدا و سیما کارتون‌هایی را پخش می‌کرد که شیر آن‌ها «لئو» نام داشت، بنابراین اسم این توله شیر را هم «لئو» گذاشتم.

*لئو روزانه هشت کیلو غذا مصرف می‌کرد

اما باید قبول کنید که نگهداری یک حیوان وحشی مثل شیر در منزل مناسب نیست.

بله با شما موافقم، اما از آنجا که در کنار ما بزرگ شده بود، کاملاً اهلی شده بود. به درخواست سازمان محیط زیست پاسخ مثبت دادم و او را تحویل دادم. روز به روز وزن «لئو» افزایش می‌یافت. تقریبا روزانه هشت کیلوگرم گوشت، مرغ و جگر می‌خورده است. وزن شیر بالغ حدود ۲۰۰ کیلوگرم است و او در آخرین روزها نزدیک به ۶۰ کیلوگرم شده بود، بنابراین نگهداری او برای من دشوار بود. ای کاش تصاویر شیر را در فضای مجازی منتشر نمی‌کردم. «لئو» اهلی شده و من خیلی به او وابسته بودم. اگر او را به صورت پنهانی نگه می‌داشتم، با محیط زیست درگیر نمی‌شدم (با خنده).

*تخصص لئو در حرکات سر و گردن بود

تصاویر شما و «لئو» نشان می‌دهد که او در حال آویزان شدن از سر و گردن شما بوده است. آیا شما فکر نمی‌کنید که این رفتار می‌تواند خطرناک باشد؟

سلطان جنگل با من کشتی می‌گرفت و بیشتر تخصص او در کار با سر و گردن بود (با خنده). همچنین می‌خواهم بگویم که از دوران کودکی علاقه زیادی به حیوانات داشتم. عقاب، شاهین و حیوانات دیگری هم در منزل نگهداری می‌کردم که این شیر بهترین آن‌ها بود.

*این شیر به عنوان دزدگیر خانه پدرم عمل می‌کرد

اما کشتی گرفتن با شیر، کاری پرخطر به حساب می‌آید.

در نهایت، «لئو» دزدگیر خانه پدر و مادرم بود و واقعیت این است که تا کیلومترها کسی جرات نزدیک شدن به خانه پدرم را نداشت (با خنده). اگر سازمان محیط زیست کاری به من نداشته باشد، دوباره یک توله شیر برای مادرم هدیه خواهم آورد (با خنده).

۴۷۲۳۶

اشتراک‌گذاری »