بر اساس گزارش صحت خبر، جانشین نیروی انتظامی استان البرز اعلام کرده است که اعضای یک باند حرفه‌ای سارقان که خود را به عنوان مأمور معرفی می‌کردند، دستگیر شدند. وی افزود: با دستور دادستانی مرکز استان، تصاویر این متهمان به منظور شناسایی و کمک به مال باختگان منتشر می‌گردد.

به نقل از مهر، محمد نادربیگی در این باره گفت: پس از چندین مورد سرقت توسط سارقانی که خود را به عنوان مأمور پلیس معرفی می‌کردند، اقدام به دستگیری آن‌ها در قالب یک عملیات ویژه توسط مأموران پلیس آگاهی استان صورت گرفت.

وی در ادامه توضیح داد که این سارقان با نفوذ به حریم خصوصی شهروندان، ابتدا تلفن همراه و کارت‌های بانکی افراد را به طرز ماهرانه‌ای به سرقت می‌بردند و پس از آن به سرعت از محل فرار می‌کردند. این افراد با استفاده از یک خودروی پژو ۴۰۵ رنگ نوک مدادی و عدم آگاهی افراد، به عنوان نیروی پلیس اقدام به ارتکاب جرم می‌کردند. لذا توصیه اکید می‌شود که در مواجهه با کسانی که خود را مأمور معرفی می‌کنند، حتماً از آن‌ها کارت شناسایی و حکم مأموریت معتبر درخواست شود.

جانشین انتظامی استان تأکید کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری ۳ نفر از سارقان حرفه‌ای شدند. این افراد که سابقه‌دار بودند، پس از فرار به یکی از استان‌های غربی کشور، توسط مأموران پلیس آگاهی استان البرز بازداشت شدند.

وی همچنین اشاره کرد که این متهمان به ۲۰ فقره سرقت در قالب مأمور در استان البرز و استان‌های همجوار اعتراف کرده‌اند و از شهروندان درخواست کرد: اگر در چنین شرایطی با افرادی مشکوک مواجه شدند، به شماره ۱۱۰ تماس بگیرند تا نزدیک‌ترین گشت انتظامی به موقع به محل اعزام شود.

نادربیگی یادآوری کرد: با دستور تلفنی دادستان مرکز استان، تصاویر این متهمان به صورت عمومی منتشر می‌شود تا افرادی که ممکن است مورد سرقت قرار گرفته باشند، بتوانند با مراجعه به پلیس آگاهی استان البرز در کرج، میدان طالقانی، بلوار تعاون، ساختمان پلیس آگاهی، نسبت به طرح شکایت و پیگیری پرونده خود اقدام کنند.

۲۳۳۲۱۷

اشتراک‌گذاری »