بر اساس گزارش صحت خبر، سردار سید ابوالفضل موسویپور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، به آغاز همکاریهای نوین میان پلیس و مسئولین شهری برای بهبود وضعیت ترافیک و افزایش ایمنی در خیابانهای پایتخت اشاره کرد. او اظهار داشت: در این جلسه، برنامههای دقیق پلیس راهور فاتب برای بهبود مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات در سال ۱۴۰۴ ارائه و مورد بررسی قرار گرفت. یکی از اولویتهای اساسی ما، ساماندهی تردد و رعایت قوانین توسط موتورسواران در سطح تهران است که با توجه به آمار بالای تخلفات و تصادفات ناشی از این دسته وسایل نقلیه، در اولویتهای برنامههای امسال قرار دادیم.
به نقل از مهر، وی در ادامه به موضوع حیاتی هوشمندسازی سیستمهای نظارتی و برطرف کردن نقصهای موجود در دوربینهای ثبت تخلف اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات سال گذشته، غیر فعال بودن تعدادی از دوربینهای ثبت تخلفات، خصوصاً در بخش سرعت غیر مجاز بود که تأثیر مستقیم بر ایمنی معابر داشت. در این نشست، تصمیمات مهمی اتخاذ شد تا این نواقص برطرف شده و سیستمهای هوشمند ثبت تخلف بهبود یابد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: با همفکری و همکاری بین پلیس و مدیران شهری، در سال ۱۴۰۴ تحولی اساسی در نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات، به همراه افزایش ایمنی شهروندان تهرانی خواهیم داشت.
سردار موسویپور در خاتمه به موتورسواران پایتخت هشدار جدی داد و اظهار داشت: برخورد قاطع با تخلفات موتورسواران از جمله تردد غیرمجاز در پیادهروها، عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کلاه ایمنی و پارکهای غیر مجاز بهصورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و از موتورسواران انتظار میرود با رعایت قوانین، در تحقق هدف تبدیل تهران به شهری ایمنتر، همکاری نمایند.
۴۷۲۳۶