طبق گزارش صحت خبر، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران که روز گذشته به منظور مهار آتش در بندر شهید رجایی و به همراه یک تیم ۳۵ نفره به بندرعباس اعزام شده بود، دقایقی پیش در گفتگو با فارس اعلام کرد: تقریباً آتش کنترل شده است.
وی افزود: هرچند هنوز شعلههایی وجود دارد، اما این وضعیت نگرانکننده نیست و به راحتی قابل کنترل میباشد.
ملکی تصریح کرد که در صورت عدم بروز مشکل خاص، عملیات لکهگیری حدود یک تا دو ساعت آینده آغاز میشود؛ البته این فرآیند زمانبر خواهد بود زیرا نیاز به جابهجایی کانتینرها دارد.
سخنگوی آتشنشانی تهران خاطرنشان کرد که در حین عملیات اطفای حریق، انفجارهایی نیز رخ داده است و همچنین شاهد سقوط کانتینرهایی بودهایم که به دلیل قرارگیری روی هم، صداهای وحشتناکی ایجاد میکردند.
ملکی ادامه داد: وسعت ناحیهای که به شهرداری تهران واگذار شده، تقریباً دو تا سه نقطه به مساحت حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر است که با فاصله از یکدیگر قرار دارند و تاکنون عملیات به خوبی پیش رفته است.
در حادثهای که روز شنبه در بخش کانتینری بندر شهید رجایی بر اثر یک انفجار بزرگ رخ داد، متأسفانه ۱۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.
۴۷۲۳۶