بر اساس گزارش صحت خبر، به منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت و افزایش ایمنی در شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ طی پنج روز اول اردیبهشت ۱۴۰۴ اقداماتی جامع را به مرحله اجرا گذاشته است.

سردار سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر گفت: در این مدت بیش از ۷ هزار خودروی آلاینده و دودزا شناسایی و قوانین لازم در مورد آن‌ها اجرا شد. همچنین نزدیک به ۴ هزار خودرو که به علت نقص فنی مورد بررسی قرار گرفتند، اقدامات جدی را متحمل شدند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲ هزار گواهی معاینه فنی مربوط به خودروهای دارای نقص‌های فنی، به‌طور الکترونیکی ابطال شده است. علاوه بر این، آمار موجود نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰ خودروی فرسوده هنوز در تهران فعال هستند و ۹۰۰ خودرو به دلیل رانندگی با وسایل دودزا مشمول جریمه شده‌اند.

سردار موسوی پور به نکته مهمی اشاره کرد: خودروهای آلاینده، به ویژه آن‌هایی که دود تولید می‌کنند، علاوه بر اینکه آلودگی هوا را افزایش می‌دهند، با انتشار ذرات معلق و گازهای سمی، خطر جدی برای سلامت عمومی به‌خصوص کودکان و سالمندان به‌وجود می‌آورند. او همچنین تأکید کرد که این وسایل نقلیه می‌توانند روی سلامتی رانندگان تأثیر منفی گذاشته و احتمال وقوع تصادفات را بالا ببرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان، اهمیت معاینه فنی خودروها را مورد تأکید قرار داد و از رانندگان خواست تا با انجام معاینات دوره‌ای و به‌موقع و رفع مشکلات احتمالی خودروهای خود، سهم خود را در کاهش آلودگی هوای تهران و بهبود ایمنی ترافیک شهری ایفا کنند.

۲۳۳۲۳۶

اشتراک‌گذاری »