به نقل از صحت خبر، منوچهر فلاحی در روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با ایرنا به تشریح اقداماتی که برای شناسایی قاتل یا قاتلان محیط‌بان پارک ملی گلستان انجام شده، پرداخته و گفت: در حال حاضر یک گروه ۵ نفره از نیروی انتظامی به همراه محیط‌بانان استان گلستان در محل حادثه حضور دارند و مشغول بررسی‌های لازم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متخلفان در حال حاضر از صحنه متواری شده‌اند، هماهنگی‌های لازم با ادارات محیط زیست استان‌های همجوار نیز برای همکاری در شناسایی انجام شده است.

معاون یگان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی درباره زمان مورد نیاز برای شناسایی متخلفان اظهار داشت: به وضوح مشخص است که منطقه تحت تاثیر متخلفان قرار دارد، بنابراین برای شناسایی نیازمند اطلاعات دقیق‌تری هستیم که این موضوع در حال پیگیری و تبادل نظر است. یگان حفاظت محیط زیست نیز با استان گلستان همکاری نزدیکی دارد.

وی افزود: علاوه بر نیروهای یگان حفاظت و انتظامی، افراد محلی که با محیط زیست همکاری دارند نیز در صحنه حاضر هستند و با توجه به آشنایی بیشتر با جغرافیای منطقه، قادرند به شناسایی سریعتر متخلفان کمک نمایند.

پیام تسلیت شینا انصاری به مناسبت شهادت محیط‌بان «کاظم مصدق»

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، شینا انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در پیامی به مناسبت شهادت محیط‌بان «کاظم مصدق» تسلیت خود را اعلام کرد.

در متن این پیام آمده:

بار دیگر فرزندی از این سرزمین در راه پاسداری از منابع طبیعی، جان خود را فدای این وظیفه نمود.

محیط‌بان شهید «کاظم مصدق» همانند سایر محیط‌بانان قهرمان این کشور بزرگ، جان خود را در راستای دفاع از طبیعت فدای کرد.

این ضایعه بزرگ را به همسر، فرزندان و خانواده محترم محیط زیست تسلیت عرض می‌کنم و متعهد به پیگیری جدی برای حفظ عدالت و پاسداری از خون این شهید عزیز هستیم.

بهشت برین، منزلگاه او باشد و یادش برای همیشه بزرگ و ماندگار.

کاظم مصدق، محیط‌بان ۴۵ ساله پارک ملی گلستان، در منطقه «کویلر» به طرز ناجوانمردانه‌ای توسط شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید.

رئیس پارک ملی گلستان همچنین اعلام کرد که کاظم مصدق به همراه یکی از همکاران خود در حال گشت‌زنی در منطقه کویلر بودند که با شکارچیان غیرمجاز روبرو شده و پس از آن، شکارچیان بدون توجه به وظیفه قانونی محیط‌بانان، با شلیک گلوله او را به شهادت رساندند.

احمد رادمان گفت: شکارچیان از تاریکی شب برای فرار استفاده کردند و در حال حاضر تلاش‌های پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری آن‌ها آغاز شده است.

طبق گزارش ایرنا، کاظم مصدق با ۱۴ سال سابقه محیط‌بانی، متولد ۱۳۵۹، متاهل و پدر دو فرزند بود که زندگی‌اش را به حفاظت از منابع طبیعی ایران اختصاص داده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز از تشکیل پرونده قضایی و دستورات فوری برای شناسایی و دستگیری عاملان شهادت این محیط‌بان خبر داد.

حیدر آسیابی گفت: با راه‌اندازی پرونده قضایی در دادسرای کلاله، دستوراتی به دادستان کلاله برای ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی و صدور دستورات لازم به ضابطین داده شده تا شناسایی و دستگیری شکارچیان غیرمجاز با جدیت ادامه یابد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله قاطع با متجاوزان به منابع طبیعی افزود: محیط‌بانان تحت حمایت قضایی قرار داشته و برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگوار، بررسی این پرونده در اولویت کاری دستگاه قضایی استان قرار دارد.

پارک ملی گلستان که در سال ۱۳۳۶ با نام «آلمه و ایشکی» محافظت آن آغاز شد، از سال ۱۳۵۴ به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست‌کره جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

همچنین، در سال ۱۴۰۰، تاج‌محمد باشقره و سعید پرهام نیز در این پارک به دست شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند.

۲۳۳۲۳۶

اشتراک‌گذاری »