طبق اطلاعات ارائهشده از سوی صحت خبر، جلال ملکی در مورد اقدامهای انجامشده توسط شهرداری تهران پس از حادثه بندرعباس بیان کرد: بهطور تقریبی یک ساعت قبل، آتشسوزی تحت کنترل درآمد و فرایند لکهگیری آغاز شد. در این حین، نیروهای آتشنشانی از دیگر شهرستانها نیز به عملیات لکهگیری مشغول هستند.
بر اساس گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی نسبت به دیروز در همان زمان قابل مقایسه نیست، اعلام کرد که حدود ۹۰ درصد کار به اتمام رسیده است. وی افزود: مراحل لکهگیری در حال اجراست، اما تعدادی از کانتینرها بر روی هم انباشته شده و در اثر حریق آسیب دیدهاند.
ملکی همچنین تاکید کرد که فرایند لکهگیری زمانبر خواهد بود و اظهار داشت: کار اصلی که شامل مهار شعلهها و کنترل آتش بود، به پایان رسیده است.
به نقل از گزارش سایت شهر، سخنگوی آتشنشانی در پایان تصریح کرد: در ساعات ابتدایی روز قبل، یک تیم کارشناسی متشکل از دو یا سه نفر از آتشنشانی تهران به محل حادثه اعزام شد. همچنین، در ساعات اولیه امروز نیز یک گروه عملیاتی ۳۰ نفره از آتشنشانهای تهران به محل رسیده و ۳ تُن کف مخصوص برای چنین عملیاتهایی را با خود به همراه داشتند.
۲۳۳۲۳۶