طبق گزارش صحت خبر، شهرام میرزایی در گفت‌وگویی با ایسنا به اطلاع درباره درگذشت جانباختگان حادثه بندرعباس پرداخت و به خانواده‌های آن‌ها تسلیت گفت. همچنین برای بهبودی بیماران آرزوی سلامت کرد. بعد از وقوع حادثه در بندرعباس، تعداد ۷۹۵ واحد خون که بیشتر آن‌ها از گروه‌های خونی منفی بودند، از ۸ استان کشور، مخصوصاً از استان‌های همجوار هرمزگان از طریق شبکه ملی خونرسانی به اداره کل انتقال خون هرمزگان ارسال گردید.

او در ادامه توضیح داد که مردم چگونه می‌توانند در اهدای خون مشارکت داشته باشند: مردم همواره در مواقع دشوار به سازمان انتقال خون کمک کرده‌اند. پس از اعلام خبر حادثه بندرعباس، درخواست اهدای خون برای کمک به آسیب‌دیدگان صادر شد و تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون به طور قابل توجهی افزایش یافته است. برای نشان دادن علاقه مردم به این فراخوان، بیشتر مراکز پایگاه‌های خون کشور تا ساعت ۱۲ به استقبال اهداکنندگان پرداختند.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون درباره وضعیت موجود ذخایر خونی در بندرعباس گفت: خوشبختانه تعداد مراجعه‌کنندگان به گونه‌ای بوده که در حال حاضر بندرعباس به خون نیازی ندارد. با این حال، از افرادی که قصد دارند برای اهدای خون اقدام کنند، درخواست می‌کنم این نیت را به عمل تبدیل کرده و نسبت به اهدای خون اقدام نمایند. سازمان انتقال خون به خاطر احساس نوع‌دوستی ایرانی‌ها همواره قدردان است و با توجه به نیاز روزانه به خون، از مردم می‌خواهیم نیت خود برای اهدای خون را تحقق بخشند. این سازمان به طور روزانه خون مورد نیاز بیش از ۱۰۷۰ مرکز درمانی در سراسر کشور را تأمین می‌کند.

میرزایی با اشاره به حضور گسترده مردم در استان‌های مختلف برای اهدای خون به مصدومان حادثه بندرعباس، همچنین به میزان اهدای خون در دو استان هرمزگان و تهران پرداخته و گفت: بعد از حادثه بندرعباس، مردم این استان برای اهدای خون به پایگاه‌های خون مراجعه کرده‌اند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روز گذشته، حدود ۱۱۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان هرمزگان مراجعه کرده‌اند و ۹۲۱ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شدند. همچنین ۱۶۰۹ واحد خون در همین روز در پایگاه‌های اهدای خون استان تهران اهدا گردید.

۲۳۳۲۳۶

اشتراک‌گذاری »