طبق گزارش صحت خبر، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کرد که تا پایان شب، آتشسوزی در بندر شهید رجایی به طور کامل کنترل خواهد شد.
به نقل از ایلنا، «حسین ساجدی» رئیس ستاد مدیریت بحران کشور اظهار داشت: نیروهای هلال احمر و دیگر واحدهای عملیاتی در تلاشند تا افراد را شناسایی کنند. از مأموران فراجا نیز برای انجام تست دیانای کمک گرفته شده و پزشکی قانونی و پلیس در حال پیگیری این فرایند هستند. عملیات همچنان ادامه دارد و همکاران ما از استانهای کرمان، هرمزگان، تهران، بوشهر و فارس برای خاموش کردن آتش در محل حاضر شدهاند.
ساجدی افزود: شب گذشته جداسازی موفقیتآمیزی داشتیم. حریق در بخشهای غربی، جنوبی و شمالی کاملاً مهار شده است، اما در قسمت شرقی محوطه در حوالی ظهر دچار اشتعال شد. این مشکل به دلیل آن بود که برخی از افراد اقلام موجود در کانتینرها را بهدرستی اعلام نکردند و عمدتاً شامل مواد اشتعالزا مانند قیر و انواع مواد شیمیایی بودند.
وی تأکید کرد: صبح امروز در مصاحبهای گفتم که به دلیل ناآگاهی از محتوای این کانتینرها، ممکن است خطرآفرین باشند. اما در حال حاضر تقریباً آتش را در سمت شرقی محاصره کردهایم و در مراحل مهار آن هستیم. همانطور که وزیر نیز ذکر کردند، ۲۰ درصد از آتش هنوز باقی مانده که امیدواریم تا پایان شب به طور کامل کنترل شود.
۲۳۳۲۱۷