براساس گزارش صحت خبر، اولین جلسهای که با حضور مسئولان دستگاه قضائی و مدیران شرکتهای بیمه برای تسریع در روند پرداخت خسارات مربوط به آسیبدیدگان از انفجار در بندر شهید رجایی تشکیل شد، به میزبانی مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و تعدادی از مدیران ارشد بیمهها در بندرعباس برگزار گردید.
به نقل از ایلنا، مجتبی قهرمانی در حاشیه این جلسه، با ابراز تسلیت به خانوادههای قربانیان و آرزوی سلامتی برای مجروحین، اظهار داشت: با توجه به ابعاد وسیع و گسترده خسارتهای جانی، بدنی و مالی این حادثه، این موضوع از اهمیت ویژهای برخوردار است و به همین دلیل، در دادگستری کل استان هرمزگان جلسهای برگزار گردید که در آن مسئولان ارشد تمامی شرکتهای بیمه مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی شرکت کردند.
وی افزود: در این نشست تصمیم بر این شد که در ۲۴ ساعت آینده با تعیین ساز و کارهای لازم، اسناد بیمهای آسیبدیدگان بررسی و تعهدات شرکتهای بیمه نیز مشخص گردد.
قهرمانی تصریح کرد: در این شرایط و با توافقات انجام شده، تمامی شرکتهای بیمه در زمینه پیگیری این مسئله همکاری لازم را خواهند داشت و دستگاه قضائی استان هرمزگان نیز در تلاش است تا تمامی خسارتهای جانی، بدنی و مالی افراد در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل زحمت پرداخت شود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین ذکر کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، دادستان مرکز استان موظف است استعلامات لازم را در این مورد انجام دهد.
وی همچنین اعلام کرد: قراردادهای بیمهای و تعهدات مرتبط با این حادثه باید بررسی و در ۲۴ ساعت آینده با برگزاری دو جلسه کارشناسی میان شرکتهای بیمه، نهایتا تا شب آینده جلسه تکمیلی برای تصمیمگیری و اعلام فرآیندهای دریافت و پرداخت خسارات انجام شود.
۴۷۲۳۶