به گزارش خبرگزاری صحت خبر، حمیدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب، در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری صحت خبر، درباره تندروی ها پس از امضای تفاهم ایران و آمریکا بیان کرد: توجه داشته باشید این نیروی تندرو اندکاند و چون در صداسیما پاتوق دائمی دارند سروصدایشان زیاد است. در صد و ده شب اجتماعات مردم در پنجاه و شش میدان تهران، فقط دو میدان صدای این ها را انعکاس میداد. نظرسنجیها نشان میدهند که این تندروهای اندک در بین مردم پایگاهی ندارند.
وی ادامه داد: طبق نظر سنجیها هفتاد درصد مردم طالب پایان عزتمندانه جنگ و بیش از هشتاد درصد طالب آبادانی و توسعه کشورند، نه شرایط جنگ دائمی یا شرایط نه جنگ و صلح. مهمترین وظیفه دولتها ایجاد امنیت است یعنی جنگ نشود و اگر جنگ شد در برابر متجاوز دفاع شود و به سرعت جنگ عزتمندانه تمام شود.
جلایی پور با بیان اینکه، متاسفانه این تندروها فقط با تصمیمات ریاست جمهور و شعام «مخالفت» نکردند بلکه در شرایط حساس و جنگی کشور «دشمنی» کردند، گفت: توجه کنید در سیاست ایران ما دو نوع «برانداز» داریم. یکی براندازان پیرو «پیرکودک» هستند که از جنگ ترامپ و نتانیاهو علیه ایران دفاع کردند و میکنند. با جنگ خارجی و کشتن مردم میخواهند حکومت ایران را بربیاندازند، و جنایت اینها را در جنگ چهل روزه دیدیم. یک نوع برانداز داخلی هم داریم که در بین این تندروها هستند و از داخل دنبال زدن حکومت هستند و غیر مستقیم در خدمت اهداف اسرائیل هستند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مگر براندازی در زمان جنگ شاخ و دم دارد. کشور در شرایط جنگی و محاصره دریایی بوده و فروش نفت ایران به صفر رسیده بود. در چنین شرایطی اصلیترین نهاد تصمیمگیری کشور، یعنی شورای عالی امنیت کشور، تصمیم به مذاکره، توقف جنگ و تنظیم یادداشت تفاهم گرفته و رئیس مجلس به عنوان نماینده کشور در فرودگاه عازم سوئیس برای انجام مذاکره بود.
وی افزود: در چنین فضایی یک تندرو میآید اسناد سری را از قلم رهبر و بطور گزینشی رسانهای میکند و تندروهای لم داده در صداسیما آن را پخش میکنند، این چه عملی است؟ مگر براندازی شاخ و دم دارد. این عمل ضد ملی در زمانی انجام میشود که بخاطر مسائل امنیتی رهبری کشور مستقیم در معرض رسانهها نیست. این عمل ضد ملی یکپارچگی حکومت را در برابر دشمن بیرحم شقه میکند. در واقع یک برانداز و آنارشیست در زمان جنگ دست به چنین عملی میزند.
29215