به گزارش صحت خبر روزنامه همشهری نوشت:  
 دیدگاه ایران در قبال مدیریت تنگه هرمز کاملا مبتنی بر موازین و حقوق بین‌الملل است، منتها آمریکایی‌ها قصد دارند با روایت‌سازی‌های جعلی خود فضا را به سمت و سویی ببرند که نتیجه آن جلوگیری از حاکمیت ایران بر تنگه هرمز و اهرم‌سازی از آن شود.
  دولت عمان پذیرای مدیریت ایران بر تنگه هرمز است و در سفر اخیر آقای عراقچی و سردار قالیباف به مسقط این موضوع کاملا از سوی سران مسقط مورد پذیرش قرار گرفته است.
  اساسا قرار شده ایران و عمان به تنهایی این تنگه را مدیریت کنند و عمان هم در اینجا بیشتر جنبه تشریفاتی دارد.
  اما آمریکا و انگلیس سعی دارند به شکل عیان و نهان انواع فشارها را به دولت عمان وارد کنند تا تن به این موضوع ندهد و با ایران همکاری نکند.
  برخی مسائل مانند شراکت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در مدیریت تنگه هم مطرح شده که با توجه به خباثت این دولت‌ها این موضوع در کوتاه‌مدت مطلوب نیست.

17302

اشتراک‌گذاری »