بگذارید کمی از بحث‌های علمی خارج شویم. در عالم صنعت و تجارت، وزارت صمت بنا بر قواعدی، به یک تولیدکننده «موافقت اصولی» می‌دهد. این یعنی ‌تولیدکننده محترم، به شرط برقراری شرایط لازم برای تولید، برنامه‌ای دارد که با قوانین اصولی مملکت در تعارض نیست و بنا بر هیچ اصلی نمی‌توان از ابتدا کار او را غیرمجاز و محل اشکال به شمار آورد. بااین‌حال، همه ما نیک می‌دانیم که صرفا با داشتن موافقت اصولی، هیچ صنعتی شروع به کار نمی‌کند.

اشتراک‌گذاری »