آخرین باری که علی پروین را به عنوان همه‌کاره امور فنی پرسپولیس روی نیمکت دیده بودیم، نیم‌فصل اول و هفته‌های آغازین دور برگشت لیگ پنجم بود. همان فصلی که نتایج نه‌چندان مطلوب پرسپولیس موجب شد علی‌آقا را محترمانه کنار بگذارند و آری هان هلندی را بیاورند.

در چنین شرایطی اما علی پروین ۷ تیر سال ۱۳۹۱ و هنگامی که پرسپولیس در انتخاب سرمربی جدید دچار مشکل شده بود، از پیشنهاد محمد رویانیان جهت هدایت سرخ‌پوشان پایتخت پرده برداشت و مدعی شد که انگیزه کافی برای انجام چنین کاری را هم دارد.

پروین در آن گفت‌وگو حرف‌های جذاب دیگری هم به صحت خبر گفت که بد نیست به چکیده آن‌ها توجه کنید:

  • وقتی سردار رویانیان قضیه سرمربیگری پرسپولیس را با من مطرح کرد و خواست که وارد عرصه شوم، استخاره کردم و شکر خدا خیلی خوب درآمد. اگر سرمربی خارجی به پرسپولیس نیاید، به احترام سردار رویانیان و هواداران پرسپولیس خودم هدایت این تیم را قبول می‌کنم.
  • درست است که مدتی از نیمکت دور بودم اما به عشق مردم تمام سختی‌ها را به جان می‌خرم و سرمربی پرسپولیس می‌شوم. حتی این قضیه را به صورت تلفنی به خود آقای رویانیان هم گفتم.
  • می‌خواهم خاطرات پرسپولیس دهه‌های ۵۰ و ۶۰ را دوباره برای مردم زنده کنم.

توضیح صحت خبر: علی پروین در آن مقطع تا آستانه سرمربیگری پرسپولیس هم پیش رفت ولی مانوئل ژوزه پرتغالی برخلاف پاسخ ابتدایی خود، ناگهان اعلام کرد که برای هدایت پرسپولیس به تهران می‌آید و قضیه بازگشت علی‌آقا منتفی شد! احتمالا اگر پروین در آن مقطع به جای مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس می‌شد، این تیم به‌مراتب بهتر نتیجه می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: به خاطر نتایج پرسپولیس خجالت می‌کشیدم از خانه بیرون بیایم/ سرمربی خارجی ۱۰۰ سال دیگر هم به درد نمی‌خورد!

اشتراک‌گذاری »