به نقل از صحت خبر، تیم کاراته ایران در نخستین روز از رقابتهای قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شد.
این رقابتها که از صبح امروز، جمعه ۲ خرداد ۱۴۰۴، در تاشکند، پایتخت ازبکستان آغاز شده است، در روز اول سارا بهمنیار، نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم تیم ملی بانوان کشور، به میدان رفت.
سارا در اولین مبارزهاش، نماینده فلسطین را شکست داد، اما در رقابت بعدی مقابل نماینده میزبان، متأسفانه نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. در این مرحله، او با قدرت و با نتیجه ۷ بر صفر، نماینده اندونزی را از پیش رو برداشت و به دیدار ردهبندی صعود کرد.
در مبارزه برای کسب مدال برنز، او با «یوچان» از چین تایپه به رقابت پرداخت و توانست با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شود و اولین مدال تیم ملی بانوان را در این دوره از بازیها به گردن بیاویزد.
در دیگر نتایج بهدستآمده، فاطمه صادقی در کاتای انفرادی در دور اول به کاتارویی از چین باخت و با این شکست، از ادامه رقابتها کنار رفت.
در بخش مردان نیز، علی زند، کاتاروی کشورمان، مقابل کاتارویی از چین شکست خورد و از دور رقابتها خارج شد.
در وزن ۵۵- کیلوگرم، بهنام دهقانزاده در دور اول کاراته کایی از ترکمنستان را با نتیجه ۶ بر ۴ شکست داد، اما در مبارزه دوم ۴ بر ۳ نتیجه را به حریفی از اردن واگذار کرد و به همراه شکست در دیدار بعدی، از گردونه رقابتها حذف شد.
در وزن ۶۷- کیلوگرم، رضا بشارتیکیا نیز در اولین دیدار خود با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل حریفی از مالزی شکست خورد و از ادامه رقابتها خداحافظی کرد.